fbpx

Biznes w kulturze i nauce – idziemy dalej!

Uczestnicy debaty Biznes w kulturze, zorganizowanej w sierpniu przez Centrum Kultury Dwór Artusa, mieli tyle spraw do dalszego omówienia i polubili się tak bardzo, że zdecydowali o kontynuowaniu rozmów. Z inicjatywy Tomasza Laskowskiego, prezesa Inside Parku, w siedzibie spółki odbyło się więc kolejne spotkanie w sprawie współpracy biznesu ze sztuką.

Przy kawie i słodyczach o kulturze, nauce i ich pozytywnym wpływie na biznes rozmawiali:

  • Monika Wiśniewska, dyrektor Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu,
  • Katarzyna Pągowska, zastępczyni dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury w Toruniu,
  • Monika Dejnecka, specjalistka ds. promocji Centrum Kultury Dwór Artusa,
  • Edgar J Pill, artysta malarz
  • Irmina Marcinkiewicz, Agnieszka Skonecka i Anastasiia Tereshchenko z MSU Pubishing
  • Alicja i Tomasz Laskowscy – właściciele Inside Parku.

Już na samym początku spotkania uczestnicy zgodzili się, że zależy im na konkretnych wnioskach i ustaleniach, a nie tylko na sympatycznych rozmowach. Grono przyjęło więc, że każdy z uczestników opowie, co może zaoferować pozostałym oraz co chciałby od nich otrzymać.

Przedstawiciele kultury mówili, że dysponują pięknymi, nowoczesnymi przestrzeniami do organizowania wydarzeń i spotkań biznesowych oraz podkreślali, że ich pracownicy są twórczy, zorganizowani oraz mają rozwinięte kompetencje miękkie i umiejętność pracy w zespole. Dzięki temu mogą organizować różne warsztaty i imprezy integrujące. Młyn Wiedzy skupia natomiast specjalistów, którzy potrafią tłumaczyć w przystępny i interesujący sposób zawiłe kwestie naukowe. Pracownicy centrów kultury i nauki oferują również edukowanie z zakresu wdrażania ESG i podejmowania efektywnych działań CSR-owych. Potrafią przełamywać stereoptypy, uczyć spontaniczności, empatii oraz ułatwiać komunikację.

Egdar J. Pill zwrócił uwagę, że praca artystów zaspokaja potrzebę piękna, oryginalnej rozmowy (na przykład poprzez obraz) oraz stymuluje do pogłębiania wiedzy i samorozwoju. Obcowanie ze sztuką sprzyja refleksji i uczy myślenia.

Reprezentujący biznes MSU Publishing i Inside Park mówili natomiast, że chętnie podzielą się swoją wiedzą z zakresu pozyskiwania środków oraz wiedzą branżową. Umożliwią również narzędzia do współpracy, wspomogą w projektowaniu stron www czy tworzeniu grafik. Zapewniali o chęci udzielania wsparcia finansowego.

Wszyscy podkreślali też, że skoro „przyjaciele naszych przyjaciół są naszymi przyjaciółmi”, to warto dzielić się kontaktami i rekomendacjami.

Wśród swoich potrzeb przedstawiciele centrów kultury i nauki wymieniali konieczność posiadania stałych, godnych zaufania partnerów do projektów i współpracy. Mówili o trudnościach ze zwiększaniem liczby odbiorców imprez. Opowiadali też, że biznes nie zawsze rozumie wartość eleganckiej, nienachalnej promocji.

Edgar J. Pill wspominał, że artystom często brakuje zaangażowanej publiczności, że potrzebują dotarcia do większej ilości odbiorców. Zdaniem E. J. Pilla warto stworzyć artystom miejsca do ekspozycji swoich prac i ułatwiać tworzenie wystaw. Malarz poddał pomysł stworzenia „stajni” artystów, czyli bazy twórców mogących pracować na rzecz biznesu. Pomysł ten bardzo spodobał się wszystkim gościom spotkania.

Przedstawicielki i przedstawiciele świata biznesu mówili z kolei, że kontakty ze sztuką i artystami nobilitują, ucząc świat finansów nowego spojrzenia na to, co ważne.

Pewnym zaskoczeniem dla nas wszystkich było to, jak wiele rzeczy nas łączyopowiada Tomasz Laskowski, prezes Inside Parku. – Chcemy współpracować, szanujemy swoje dokonania, traktujemy naukę i sztukę jako ponadczasowe wartości, o które trzeba dbać. Dla dobra wspólnego trzeba je też upowszechniać i edukować społeczeństwo w zakresie ich odbioru. Wszyscy ponadto kochamy nasze miasto i ten lokalny patriotyzm jest dla nas bardzo cenny.

Uczestnicy spotkania Biznes w kulturze i nauce umówili się już na kolejne rozmowy. Tym razem odbędą się one w siedzibie MSU Publishing w dniu 26 września.

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej wpisów

Rynek nieruchomości

Kamienice idą na uniwersytet

Pełna sala wykładowa, a wśród słuchaczy pracownicy Katedry Nieruchomości i Inwestycji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika z prof. Włodzimierzem Karaszewskim na czele – takie audytorium zgromadził pierwszy wykład prezesa Inside Parku na

Czytaj Więcej »
Aktualności

O czym nie powie ci agent ubezpieczeniowy

Marcin Kłodnicki, przedsiębiorca i inwestor od szesnastu lat związany z rynkiem ubezpieczeniowym, finansowym oraz biznesem, był gościem lutowego spotkania toruńskich mieszkaniczników. M. Kłodnicki wyjaśniał zawiłości umów ubezpieczeniowych. Marcin Kłodnicki to

Czytaj Więcej »