fbpx

Strona internetowa Twojej inwestycji

  • Do czego przyda Ci się strona nieruchomości?
  • Jakie przewagi daje nad portalami nieruchomościowymi?
  • Co powinno znaleźć się na stronie sprzedażowej nieruchomości?
  • Jak pozyskać ruch na Twoją stronę?

Oferty nieruchomości współcześnie są najczęściej zamieszczane w dużych serwisach sprzedażowych, takich jak Otodom czy OLX. W gąszczu setek ofert musimy walczyć z innymi sprzedającymi, a do tego szukać swoich wyróżników, takich jak zdjęcia, tytuły, opisy, czy płatne podbicia ofert po to, by być na topowych miejscach wyszukiwania.

Portale dają dużo opcji rozbudowania oferty i informacji w niej zawartych, jednak oprócz takiej promocji, warto zadbać również o wizerunek samej nieruchomości i osoby, która ją sprzedaje, gdyż na polu wizualnym portale pozostawiają wiele do życzenia.

Poszukując nieruchomości, lubimy wiedzieć z kim będziemy mieli do czynienia. Sprawdzamy nie tylko nieruchomość, ale tożsamość sprzedających osób, co robią lub czy mają odpowiednie referencje i kompetencje.

Ogłoszenia na portalach mają swój określony układ i szablon. Dedykowana strona daje nam więc o wiele więcej możliwości przedstawienia treści, jak i informacji na niej zamieszczonych.

Na swojej stronie możesz np. przedstawić duże zdjęcie nieruchomości, której ona dotyczy, umieszczać odpowiednie tytuły w wybranych przez siebie miejscach, rozkładać bloki tekstu w niestandardowy sposób. przedstawić i wyróżnić najważniejsze aspekty nieruchomości.

Strona daje Ci również możliwość dodawania wielu różnych CTA, pozwalających na wykonanie połączenia czy skorzystanie z limitowanej promocji, dodawać filmy, wirtualne spacery itp.

Stronę możesz spersonalizować tak, by była jak najbardziej dopasowana do Twoich indywidualnych potrzeb. Dać nieruchomości więcej życia, nazwę, historię, własne logo, odpowiednie kolory. Wszystkie takie drobne rzeczy będą miały wpływ na końcowy pozytywny odbiór Twojej oferty w oczach klienta, a dodatkowo – będą świadczyć o Twoim profesjonalizmie.

Wspomniałem wcześniej o tym, że interesuje nas nie tylko sama nieruchomość, ale także osoba, która się nią zajmuje. W przypadku portali, mamy możliwość wstawiania podstawowych informacji – takich jak imię, nazwisko, telefon, czy zdjęcie… To zdecydowanie za mało!

Na stronie możemy przedstawić o wiele więcej, opowiedzieć historię, poznać się, polubić, pokazać, jak z daną osobą się pracuje, przedstawić jej referencje czy dowody słuszności na posiadane kompetencje. Zwiększa to szansę na wykonanie telefonu do takiej osoby przez klienta i w następstwie – na sprzedaż.

Stworzenie takiej strony sprzedażowej nie jest trudne ani kosztowne. Jeżeli posiadasz wiedzę, odpowiednie materiały i teksty. jesteś w stanie przygotować ją nawet w jeden dzień.

Możesz także zaprosić do współpracy freelancera, który przygotuje taką stronę za Ciebie. W odpowiednich facebookowych grupach, znajdziesz takich osób naprawdę sporo. Specjaliści ogłaszają się i wykonują zlecenia ”od ręki”. Jeżeli chcesz pójść w pełen profesjonalizm, a Twoja nieruchomość jest całkiem spora np. dom czy kamienica, możesz skorzystać z firm zajmujących się budową stron internetowych.

Dedykowane rozwiązania pozwolą Ci na umieszczanie na stronie interaktywnych kondygnacji, rzutów nieruchomości, rezerwowania sprzedanych lokali i wiele więcej. Są to już jednak drogie projekty i sprawdzą się przy większych budynkach lub projektach deweloperskich.

Jakie elementy i cechy powinna zawierać Twoja strona?

Komunikacja. Musisz zadbać o to, aby kontakt przez stronę był maksymalnie prosty. Przyciski, które automatycznie wykonują połączenia, czaty, formularze kontaktowe czy messenger znacznie to ułatwiają.

Strona główna. Nie potrzebujesz wcale miliona zakładek. Wystarczy Ci jedna dobra strona główna, one page, na którym zawrzesz wszystkie informacje, zdjęcia, opisy, historie, referencje, zbijane obiekcje, filmy, wirtualne spacery wiele więcej!

Analityka stron. Mając własną stroną możesz uzyskać szereg dodatkowych informacji dzięki Google Analytics. Dowiesz się, kto odwiedza Twoją stronę, kiedy, jaki jest jego profil, czym się interesuje, w jakie miejsca na Twojej stronie zagląda – to zdecydowanie kopalnia wiedzy, dzięki której poznasz swojego klienta.

Integracja z facebook’a. Na stronie mogą wyświetlać się twoje posty z SM. Daj się poznać swoim klientom!

Przejrzystość. Pamiętaj o tym, żeby zwyczajnie nie przegiąć i nie zgubić nadrzędnego celu, jakim jest kontakt. Czasem na stronach znajduje się zbyt wiele informacji, przez co ciężko jest cokolwiek znaleźć i zwyczajnie z nich wychodzimy.

Responsywność. Ponad 70% ruchu internetowego to mobile! – a będzie jeszcze więcej… dlatego dbaj o to, by strona poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.

Strona to jedno, potrzebny jest jeszcze ruch.

Co Ci po stronie, której nikt nie zobaczy? Musisz skierować na nią odpowiednich ludzi. Masz na to wiele sposobów. Zacznijmy od portali, możesz przecież z umieszczonej oferty przekierować ludzi linkiem na stronę nieruchomości tak, by lepiej mogli ją poznać. Możesz umieścić linki na różnych forach nieruchomościowych, grupach facebookowych, swoich social mediach itp.

Strona indeksowana w Google daje nam również szansę na pozyskanie ruchu organicznego z wyszukiwarki, słowa kluczowe, optymalizacja i pozycjonowanie strony pozwoli Ci na pozyskanie zainteresowanych ludzi.

Mamy jeszcze promocje płatne. Portale nie są przecież darmowe, a te pieniądze możemy przeznaczyć na inne sposoby reklamy np. reklamy na facebooku, targetowane na odpowiednich odbiorców. Jest to temat bardzo rozległy i z pewnością nie na ten artykuł. 

Zastanów się, czy robisz wszystko, by przedstawić swoją ofertę w jak najlepszy sposób. Strona daje Ci niemalże nieograniczone możliwości sprzedażowe. Wykorzystaj je!

Autor: Radosław Tatara, Specjalista ds. Marketingu

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej wpisów

Rynek nieruchomości

Kamienice idą na uniwersytet

Pełna sala wykładowa, a wśród słuchaczy pracownicy Katedry Nieruchomości i Inwestycji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika z prof. Włodzimierzem Karaszewskim na czele – takie audytorium zgromadził pierwszy wykład prezesa Inside Parku na

Czytaj Więcej »
Aktualności

O czym nie powie ci agent ubezpieczeniowy

Marcin Kłodnicki, przedsiębiorca i inwestor od szesnastu lat związany z rynkiem ubezpieczeniowym, finansowym oraz biznesem, był gościem lutowego spotkania toruńskich mieszkaniczników. M. Kłodnicki wyjaśniał zawiłości umów ubezpieczeniowych. Marcin Kłodnicki to

Czytaj Więcej »