fbpx

Jaki jest cel budowania marki osobistej w sieci?

Markę osobistą kreujemy na każdym etapie swojego życia. W świecie nowych mediów, wizerunek marki w sieci musi być niekiedy dłużej i staranniej dopracowywany niż ten w rzeczywistości.

Każdy chce być ,,jakiś”. To w jaki sposób się ubierasz, co i jak mówisz, czym się zajmujesz – to wszystko Cię definiuje. Marka osobista to nic innego jak budowanie swojej pozycji w społeczeństwie, sprawianie, że Twoje nazwisko kojarzy się dobrze. Kreujesz tak naprawdę przez całe życie. Kiedy dochodzi do tego wizerunek medialny, trzeba wejść półkę wyżej i starannie zadbać o najmniejszy szczegół.

Przenieś do sieci największe zalety

Tak jak wspomniałem wcześniej, wszystko co robisz sprawia, że tworzysz markę. Teraz Twoim zadaniem jako osoby, która aspiruje do tego, by wizerunek medialny był jak najlepszy, jest przeniesienie tych cech i zachowań, które pokażą Cię w najlepszym świetle. Musisz być sobą, a przy okazji wyróżniać się czymś charakterystycznym, żeby ludzie wiedzieli, że przykładowo – przeważnie występujesz w jasnej koszuli. Muszą Cię poznać, polubić, a Ty musisz sprawić, by czuli się, że też jesteś jednym z nich. Twój ton głosu, tematyka zagadnień, wygląd – wszystko musi być TWOJE, nie możesz zabrać komuś wizerunku, dbają przy tym o staranne dopasowanie szczegółów.

Do kogo chcesz trafić?

To oczywiste, że musisz dobrze się prezentować, mówić sensownie, wyglądać dobrze i wszystko dokładnie zaplanować. Jednak musisz wyznaczyć też sobie cel: do kogo chcę mówić? Grupa docelowa to klucz do sukcesu. Nie możesz przecież wrzucać materiałów poświęconych nieruchomościom na grupy dla fanów kina. To zwyczajnie mija się z celem, tracisz przez to czas, a dodatkowo nic nie osiągniesz. Powiedz sobie, jakie jest Twoje audytorium, a potem konsekwentnie realizuj założenia. Tak będzie Ci zdecydowanie łatwiej dotrzeć ze swoim przekazem, bo zbierzesz ludzi, którzy są zainteresowani Twoją profesją. Czujesz się najlepiej w jednej konkretnej dziedzinie więc to wykorzystaj, określ, w jakim segmencie jesteś specjalistą i realizuj założenia.

Musisz działać

Kiedy zadbasz już o wizerunek, audytorium i wszelkie sprawy techniczne i formalne, startuj. Bez regularności, planu i jakościowej treści, na nic zdadzą się Twoje plany. Zrób sobie schemat działania, który będziesz realizował każdego dnia. Ludzie widząc, że żyjesz swoim profilem, działasz aktywnie w Internecie, z pewnością chętniej zajrzą do Ciebie ponownie. Brak regularności sprawia, że Twoi goście zapomną o stronie, a Ty stracisz zasięgi. Social media pozwalają się wyróżnić. Wykorzystaj to, zbuduj dobre relacje z ludźmi, wyprzedź innych jeśli chodzi o promowanie siebie, czy realizację innych założeń jak na przykład szukanie pracy lub współpracowników. Dzięki prężnej działalności, z czasem możesz odzywać się do firm, które będą chciały z Tobą współpracować, a potem to Ty sam będziesz składać propozycje lub rozważać je jako uznany gracz na rynku.

Współpraca

Żeby rozwinąć ten wątek, trzeba pamiętać też, że jeśli chodzi o markę, to bardzo ważny jest fakt z kim współpracujemy. Ludzie oceniają nie tylko Ciebie jako indywiduum, ale też jako jednostka w społeczeństwie. W praktyce oznacza to, że jeśli będziemy mieli ciekawych gości, jakościowych współpracowników itd., to ludzie docenią pracę, jaką wkładasz, żeby dać im to, czego chcą. Social Media to wizerunek, ludzie, którzy odwiedzają Twój profil, udzielają się, ale także klienci czy współpracownicy. Musisz wypracować sobie audytorium oraz dokładnie zaplanować współpracę z ludźmi, którzy będą kojarzeni z Tobą, a Ty z nimi.

Podsumowując; marka osobista w sieci to coś bardziej złożonego niż tylko wizerunek, który mamy w rzeczywistości. Musimy zadbać o każdy szczegół, o wygląd, sposób prezentowania się, regularność, audytorium, współpracowników. Konsekwencja i jakość zawsze będzie szła w parze z sukcesem. Z czasem możesz liczyć na jakościowe projekty wraz z dużymi markami i ciekawymi ludźmi. Musisz tylko postarać się, żeby Twój wizerunek wciąż się poprawiał, bo to jest proces, który trwa właściwie całe życie. Świat nowych mediów daje pole do wyróżnienia się, tylko trzeba to dobrze wykorzystać, w sieci nic nie ginie.

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej wpisów

Rynek nieruchomości

Kamienice idą na uniwersytet

Pełna sala wykładowa, a wśród słuchaczy pracownicy Katedry Nieruchomości i Inwestycji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika z prof. Włodzimierzem Karaszewskim na czele – takie audytorium zgromadził pierwszy wykład prezesa Inside Parku na

Czytaj Więcej »
Aktualności

O czym nie powie ci agent ubezpieczeniowy

Marcin Kłodnicki, przedsiębiorca i inwestor od szesnastu lat związany z rynkiem ubezpieczeniowym, finansowym oraz biznesem, był gościem lutowego spotkania toruńskich mieszkaniczników. M. Kłodnicki wyjaśniał zawiłości umów ubezpieczeniowych. Marcin Kłodnicki to

Czytaj Więcej »