fbpx

5 sposobów jak wyróżnić się na (dowolnym) rynku

Jak sprawić, że Klient wybierze właśnie Ciebie i Twoją firmę, zamiast konkurencji?

Wbrew pozorom wcale nie potrzebujesz do tego skomplikowanej strategii (chociaż zalecamy jej przygotowanie i wdrożenie!), a kilka prostych zasad, które sprawią, że zawsze będziesz kilka kroków przed rynkowymi rywalami:

1. Znajdź swój czynnik wow – posiadaj coś, co Cię wyróżnia. To może być np. kolorystyka Twojej marki, która odróżni Cię od konkurencji, wyjątkowy sposób prowadzenia social mediów czy kreatywny sposób pakowania Twoich przesyłek/podarunków dla Twoich Klientów. Na rynku jest wiele firm, które niczym się od siebie nie różnią, nie pozwól sobie na bycie kolejną! Dzięki temu, że się wyróżniasz, Klient z łatwością Cię zapamiętuje, darzy sympatią i zostajesz jego pierwszym wyborem.

2. Określ swoją grupę docelową – musisz wiedzieć, kto jest Twoim Klientem. Jeśli wiesz kto nim jest, to wiesz jak się do niego zwracać, a to z kolei wpływa na Twoją komunikację i podejmowane działania marketingowe, które z sukcesem wpłyną na nowych (i obecnych) Klientów.

3. Bądź tam, gdzie są Twoi klienci – kiedy już wiesz, kto jest Twoim Klientem, łatwiej Ci odkryć, gdzie on jest. Jeśli Twoją grupą docelową są młodzi ludzie, znacznie szybciej dotrzesz do nich przez Tik Toka niż Twittera, zupełnie odwrotnie będzie w przypadku Klienta biznesowego. Dobieraj rozważnie miejsca komunikacji i nie przepalaj budżetu na nieefektywne działania marketingowe.

4. Edukuj i dawaj wiedzę – najszybszy sposób na pozyskanie klientów, to dawanie wiedzy (nie tylko darmowej!). Nie tylko potwierdzi to Twój autorytet w branży, ale i zbuduje bazę lojalnych klientów, którzy będą wdzięczni za dzielenie się z nimi swoją wiedzą. Możesz to również przekuć w drugą nogę biznesu, przez organizowanie płatnych szkoleń czy webinarów, jednak nigdy nie zapominaj o bezpłatnej wiedzy, którą możesz przekazać na swoim blogu lub za pomocą social mediów. To właśnie ona zwróci Ci się najbardziej.

5. Dbaj o swoją markę osobistą – bądź medialny! Prowadź kanał na Youtube (zapraszam Cię przy okazji na swój kanał), bierz udział w networkingach, szkoleniach, pokazuj się w prasie i na branżowych spotkaniach. Bądź najważniejszą wizytówką swojej firmy.

Te 5 prostych kroków, pomimo swojej prostoty są szalenie skuteczne i pozwolą Ci szybko wyróżnić się od konkurencji. Nie musisz implementować wszystkich od razu – zacznij od jednego, następnie wprowadzaj następne i pozwól aby zadziała się magia, a konkurencja została daleko w tyle.

Powodzenia!

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej wpisów

Rynek nieruchomości

Kamienice idą na uniwersytet

Pełna sala wykładowa, a wśród słuchaczy pracownicy Katedry Nieruchomości i Inwestycji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika z prof. Włodzimierzem Karaszewskim na czele – takie audytorium zgromadził pierwszy wykład prezesa Inside Parku na

Czytaj Więcej »
Aktualności

O czym nie powie ci agent ubezpieczeniowy

Marcin Kłodnicki, przedsiębiorca i inwestor od szesnastu lat związany z rynkiem ubezpieczeniowym, finansowym oraz biznesem, był gościem lutowego spotkania toruńskich mieszkaniczników. M. Kłodnicki wyjaśniał zawiłości umów ubezpieczeniowych. Marcin Kłodnicki to

Czytaj Więcej »