Powodzenie w biznesie to odrobina szczęścia, intuicji ale w głównej mierze ogrom ciężkiej pracy i o tym każdy wie. Ale czy każdy wie o tym, że życzliwość jest cechą, która również może mieć wpływ na biznes?
Każdy człowiek wyróżnia się konkretnymi cechami, które pomagają mu w codziennym życiu, w relacjach lub w osiąganiu sukcesu. O tym, że nieustępliwość, pewność siebie, otwartość i konsekwencja są czynnikami, które mają ogromny wpływ na sukces wie wielu, ale czy ta sama ilość osób zdaje sobie sprawę, że nie można umniejszać takich “zwykłych” cech jak życzliwość?
Czym jest życzliwość? Według definicji życzliwość to przyjazne usposobienie, życzliwą jest osoba, która lubi ludzi. Siła życzliwości jest olbrzymia i często niewystarczająco doceniana. Dzięki życzliwości zjednujemy sobie ludzi, łatwiej uzyskujemy pomoc, wsparcie, inspirację… Życzliwość budzi zaufanie, ale uwaga, tylko w przypadku, gdy jest autentyczna, kiedy wypływa z nas. W biznesie klienci bardzo łatwo wyczuwają, kto jest autentyczny w tym, co robi, a kto tylko umiejętnie gra.
W przypadku biznesów, które polegają na kontakcie z ludźmi, którzy są naszymi klientami, życzliwość jest tym bardziej ważna! Dzięki życzliwości ludzie nas lubią. Życzliwość sprawia, że ludziom jest miło, a jak im jest miło, myślą o nas miło i łatwiej jest im z nami współpracować lub kupić od nas produkt. Oschłe i chłodne podejście do klienta utrudni nam zbudowanie relacji, a proces zdobywania klientów i utrzymania z nimi relacji będzie bardzo trudny!
Kiedy już damy się poznać jako osoby życzliwe i ludzie nas polubią, będziemy mieli zdecydowanie większe szanse na sprzedaż swoich produktów czy usług, bo pamiętajmy ludzie kupują od tych, których lubią!
Autor: Patrycja Lewandowska